Şubat 08, 2007

Çokkk Pis Bi Damarim Tuttu

Bati Trakya Turkleri Dayanisma Dernegi Belgeseli


Hrant Dink süikastine gerçekten çok üzülenlerdenim, ancak bazı kesimleri bu konuda ki tutumlarına daha da çok üzülenlerdenim.
Ben uluslararası anlaşmalarla da sabitlenmiş "azınlık" bir toplumun evladıyım. Yıllarca Lozan Antlaşmasında ki haklarımızın iadesi için mücadele etmiş olanlardanım. Ancak hala Istanbul da bir taksici ile kısa sohbetimizde "nerelisin abi?" sorusuna gögsümü gererek "Batı Trakyalıyım" diemiyorum. Çünkü "Ora neresi abi?" sorusunun cevabı gidiceğim yerden daha uzun olduğu için. Kısaca "Trakyalıyım" diorum... Beni, benim soydaşım bile tanımıyor... Burnunun dibinde olsamda.

Belki yeterince reklam yapamadık, kendi hizmetimizde de, eskilerin hizmetinde de.. Belki biz alenen aglamayı. Bir elimiz yağda, öteki balda iken vahlanmayı bilemediğimizden anlatamadık kim olduğumuzu... Yok yok,, bize, ecdadımız ögretmedi ki bunu. Bize; hep dayanmak, katlanmak ögretildi...

Asimilasyona karşı direnmek için milliyetçi olmak öğretildi..
Ama kafa tascı ve uzlaşmadan uzak olmamak öğretildi.
Hoşgörü öğretildi!!..

Benim kardeşlerimin, sırf bir vatan evladı öldürüldü die "bende ermeniyim" demesi işte bu hoşgörüdendir... Vatan evladı diyorum. ewt Türkiye'de azınlık yok çünkü vatan evlatları var. Ancak Türkiye nin Türk'lerin imajı böyle diil batılı zihinlerde.. Biz kelle avcılarıyız, onların kanısınca... Biz, tanzimatı, meşhuriyetleri ilan eden ceddin evlatları... Biz, onlarca; katil, tecavüzcüleriz... Daha anaokullarından itibaren böyleyiz onların zihinlerinde..

Yok olamıyoruz Dinsizin hakkı için imanımızdan vazgeçemiyoruz... Onlarda bizim elimizi sıkıp komşi komşi dertleşmeden geçmezler inatlarından..İki laf etseler bizden biri ile; Hep aynı söz tekrarlanır dudaklardan "Biz Türkleri böyle bilmezdik":=)
Bir Türk evladı olduğum için gurur duyuyorum kendimle.
Çünkü Hoşgörünün, samimiyeti ancak böyle bir sınavla kanıtlanabilirdi.


"Ne mutlu, Türk'üm diyene" M.K.Atatürk

Hiç yorum yok: