Ocak 11, 2007

Ne yazssam..

Gün için de inanılmaz postlar kurguluyorum aklım da pc başın da, ya unutuyorum yada yazmıyorum. Garip..
Ben aslen Sokratçıyım siz ister sokratisyen diin ister sokrativist felan ben sadece akılcı diorum kendime, ha bide idolüm Lao Tse, bu adam aydınlanıp "ne haliniz warsa görün" felsefesini en ii temsil eden kişidir. ama Sokrat başka, baba adamdır. insanlar genellikle ya hayatlarını-amaçları haline getirirler ya da amaçlarını-hayatları haline. 1incide boş yaşarlar ama yaşama istegi ile doludurlar. 2 incide çok dogru yaşadıkları kandırmacası ile bir gurur halinde hayatı bir mücadeleye dönüştürürler. Bi de olduğu gibi yaşayanlar wardır işte bunlar oldukları gibi olduklarından çok zevkli bir hayat yaşarlar, herkeze nasip olmaz bu çünkü hem yaradılış meselesi hemde insan önce kendini tanımalı sonrada yaşamını buna uydurmalı felan olabileceğinden zor iş yani. İşte Sokrat bu. Adam yaradılışının hakkını vermiş olduğu gibi yaşayıp hem hayattan zevk almış hemde yaradılışının amacını fazlası ile yerine getirmiş. Bayılıyorum Sokrata, çoook baba adam.

Sokrat eser brakamamış veya braktıysa da bize ulaşamamış. Ancak eminim çok değerli bilgileri wardı ve hocam olmasını çok isterdim. Ancak asla bir Sokrat olamazdım. yok ascok biliorum kendimi ben biraz amacı hayat etme eylimi olanlardanım. Kesin Dünya yı kurtarmaya felan kalkardım şap yemiş gibi otururdum. Yine kalkar yeni bişiler denerdim. olgunlaşırdım şaşırırdım felan felan... Ben olsam olsam en maximum halimle hemide bonuslu Platon olurdum.
Tam platon tipi war zaten omuzlar geniş olmasa da göbekten fazla fazla metre çıkar. Zaten Fikri de fikrime uyuyo. Amaçlarımızda benzer benimde politik bi yanım war felan. Ben tam NEO Platon olurdum.

Tam Platon olasım geldi geçen hatta Yasalar kitabını kırık sandalyeme destek olarak kullandığım için vicdan azabı ve utanç ta duymuştum. Elemanın bi sözü tamamen down etti beni. o söz şu:
"AKILLI KONUŞUR, ÇÜNKÜ SÖYLEMEK İSTEDİKLERİ VARDIR; APTAL KONUŞUR, ÇÜNKÜ KENDİSİNİN BİR ŞEYLER SÖYLEMEK ZORUNDA OLDUĞUNU SANIR." PLATON
Eh şimdi ben konuşuyorum konuşmam gerektiğine emin olduğum konularda. Ben aptalmıyım??

Hiç beklemezdim senden böyle bi söz Platoncuum.
Karanlıktan korkan çocuğu kolaylıkla affedebiliriz ancak bir yetişkinin aydınlıktan korkmasını asla!Çünkü o trajedidir. ( Platon )
En büyük zafer insanın kendine hakim olmasıdır.Platon
Gibi güzel sözler söyleyen bi insan ne die o lafı eder??

Karar verdim Bu aralar Lao Tse olucam ben. O kim? die beni yormayın alın Tao Te Ching okuyun veya ne haliniz warsa görün..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

KUZEN MÜTHİŞ BİR ÇALIŞMA ÖRNEĞİ GÖSTERMİŞSİN SERAP ABLAN BEN VE BURAK SANA İZMİR'DEN KUCAK DOLUSU SEVGİ VE SELAM GÖNDRİYORUZ.VE SENİ EN YAKIN ZAMANDA İZMİR'DE GÖRMEK DİLEĞİYLE.( ÖZELLİKLEDE SERAP ABLAN ZERDÜŞT'E DÖNÜŞMEDEN ÖNCE)