Nisan 09, 2007

Türk Mucit Yarışması

Ben küçük çocuk iken hep, mucit veya bilim adamı olmak isterdim. Hergün bi sürü deney yapardım kendi kendime:=) 'Mac Gyver' wardı ozamanlar, Tv dizisi, izler izler mucitlik yapardım, ancak ne hikmetse hep muziplik olurdu işimiz:=)

Çooook fikirlerim wardı. mesela ben 7 yaşımda, fosil yakıtlara alternatif yakıt icat etmeye çalışıyodum. Yemin ederim şimdi çok şaşırıyorum kendime ama baya bi kafa yormuştum bu işe:=) Annem hep" Yine, bomba mı yapıyosun??" derdi:=) iyi ki yakmadım hiç bi yeri. yürürken elektirik üretecek elbise hayalim wardı. yürürken elektirik ne işine yarıcaksa insanın:=)
- Hayatım; ben, parkta, bi akülerimi doldurup, geliom..
Lazer yapmayı planlıyodum bi tane, lazerin nasıl çalıştığını bilmiorum ama:=) Bide hava akımından destek alıp enerji üretip uçan küçük bi ucak, hava tirbünlerini döndürücek felan. Neyse ilk okul 3. sınıfta izmire gittim okumaya. Allam tam benlik Türkiye de ilk okul, herhafta bi deney yapıyoruz. coştukça coştum bende orada. Hakkında hiç bişi bilmeden havaii fişek yapmıştım. Ancak çok gürültülüydü ilk denemede apartmanın çatısında patlayınca tüm apartman sakinlerinden azar işittim:=) Elektirik üreticek bişiler de yapmıştım ozamanlar ve gelin telinden lamba felan. çoook deney yapmıştım ilk okulda yeminle.:=) bide ansiklopedi gibi bilgi kaynakları ile tanıştımya, Tr de, iice mucitliğe sardım:=)

Bide o zamanlar yakışıklıydım heralde ama bilimle çok meşguldum. Her hafta bi kızın çıkma teklifini kabul ediodum ama çıkmak nedemek haberim yoktu:=) bide küme ler wardı 3 sıra birleşir kare halinde bi küme kurulurdu. 3 sene boyunca benim kümem, benim dışımda, hep kızlardan oluşurdu . Ne hikmetse:=) çoook deney yaptım ilk okulda ama çoook deney yeminle:=) Sonra ne olduysa Orta okul ,yatılıda İstanbul'da, bu hevesim son buldu..

Şimdi yeni bi yarışma başlıcakmış. Daha tv de reklamını ilk gördüm çok hoşuma gitti. Ntv de yayınlanıcak galiba ve Ntv den de ancak böyle bir yarışma beklenirdi. Ben keyifle izlicem eminim:=)

" Türkiye icadını arıyor!
Büyük ödül 100.000 YTL "


Resme tıklayarak yarışma hakkında bilgi edinebilirsiniz...
Ancak bi de link ekliim..
Link

3 yorum:

---OPTiO--- dedi ki...

o kadar cok güldüm ve o kadar keyifle okudum ki yazini :=))
süper olmus ..ya cidden cok keyifli bi yazi olmus...
bide cok muzip bisey ya...aa bi de kayhan in yazilarini okuyomusum gibi hissettim :) yani böyle cok keyifliydi iste...cok begendim :)

bu yarismayi duyunca bende cok sevindim..kesinlikle keyifle izlicem...
sende cocukken süpermissin :) ama cok güldüm yaa..gercekten cok saol :))

---OPTiO--- dedi ki...

cocukken bende acayiptim...benim ki daha cok icat degil ama elektronik esya manyakligim vardi..herseyin icini aciyodum...heheh :) üniye geldigimde bützün arkadaslarim cep telefonlarini tamir icin bana getirirdi..burdakilerde kesfetti :)) yani arada bi iki telefon tamir ediyorum...neyseeee...:)))



babam bize cocukken böyle acayip bi alet almisti...mucitlik icin...yani biseylerin aksamini degistirip olusum yapiyosun..
gerci hersey yaziliydi..ama ben ve abim ilk okuldaydik daha..
benim en sevdigim yalan makinasiydi :))
yalan söyleyince kirmizi yaniyodu :)) dogru söyleyince yesill...süper süperrr :) acaba hala duruyomudur annemlerde :) duruyosa aliyim bi deniyim bakalim :))) karistiriyim azcik :))
neyse yine cok konustum :)))
agritmadan basini gidiyim guno :)) görüsürüz ...

GunO dedi ki...

@Optio
Biliorum o elektronik deney setini:=)Hep istemişimdir. Babam "ya mikroskop, ya o set" demişti mikroskop daha cazip geldi die o set yatmıştı. Bak aklıma getirdin belki hala warsa alırım bi tane:=)

Başımı ağrıtmak ne demek:=) Ben sizde huzur buldum.. Aslında ben yazılarımın olası kötü etkilerinden korkuyordum. O yüzden okuyucum olmasını istemiordum. Şimdi ise karşıma sizin kadar güzel kalpleri çıkardığı için, Allah'a şükrediorum..

iiki warsınız ve dilerim herşey dilediğinizden de güzel olsun... Herbirinizi çok seviorum...