Nisan 06, 2007

300

Savaşmak: Erkekçe bir içgüdüdür. Kadınların 'gebe kalma' dürtüsü gibi, erkekler sürekli bu güdü ile dürtülenir. Bunu bastırmak, bir erkeğin yozlaşmasıdır. Bir erkeğin, tüm kudreti, savaşırken, ortaya çıkar. Erkekler kendi güclerini sever. Güç onlara onur verir... İşte bunca savaş, bunca keder; erkeklerin bu dürtüsü yüzünden yaşanmıştır. Bu güdü sayesinde erkek; her zaman, hazır ve güçlü durabilir. Savaşmak bugün o kadar da kolay diil. Bu nedenle erkekler. savaşmaya yeni anlamlar kattılar. Bu icgüdünün, temelinde görev bilinci yatar. Bu nedenle yeni nesil erkekler yeni görev sahaları belilediler. Çalışmak ve bir ideale ulaşmak. Korumak, Bulmak kısacası mücadele ile hayata anlam katmak. Kadınların sevdiği ve sevemediği bir durum bu:=) Savaşa giden askerer eşleri gibi bir kısmı yitirme korkusunda. Savaştan zaferle dönen gazilerin eşleri gibi bir kısmı hem mutlu hem mutsuz. Bir kısmı da savaşan erkeklerin gücünden etkilenen, onurlu erkeklerin karizmasında huzur bulan. Şehvetinden faydalanan. Kısacası onurlu ve şerefli erkekleri seven kadınlar.

Hayata, anlam katmak... İşte bir erkeğin asıl meselesi budur. Çünkü bir erkek için en güzel ölüm. Görevini tamamlamış olmaktır. En azından görevi ugruna ölebilmektir. Son nefesine dek, son gücü kalana dek, son düşman yenilene dek savaşmak, bu amaca, imkandır.

300 : filmini izledim. Termofili savaşı bu kadar mı güzel anlatılır. Yunanistan bi dünya para verse.
Bu kadar güzel bi epik film yapılamazdı.

Ben Yunanlıları pek sevmem ezelden. Pek mutlu anılarım yoktur, çocukluktan. Ancak kültüre çok saygı duyarım ben, özellikle bazı spesifik özelliklere sempatimden. Bazı kültürlere ve dolayısı ile milletlere hayran kalırım. Özellikle büyük savaş destanları yazmış kültürlere, büyük işler başarmış olanlara, büyük alimler çıkarmış olanlara veya büyük savaşçılar yetiştirenlere. Mesela: Roma, Mısır eski kırallık. Antik Japon, Türk imparatorlukları. Cengiz Han dönemi Mogollar. Büyük İskender yönetiminde Makedonya. Antik Yunanistan.

Özellikle Antik Yunanistanda bilim açısından Atina, savaşçılar acısından da Spartalılar çok ilgimi çekerdi. İşte bu nedenle bu film, çok hoşuma gitti .. İnanın, o 300 kişiden biride, ben olmak isterdim..

Ben filmi sevdim. Resmen, bi Yunanlı gibi gurur duydum; Leonidas'la. Eskiden 20 Drahmilerin(Euro öncesi, Yunanistan madeni parası.) üzerinde resmi wardı. Ben çocuk iken 20 Drahmileri çok severdik. çünkü Atarilere, 20 dr atardık:=)

Çoğu kişi bu filmi sevmemiş, bu yüzden bende önyargılı izlemeye başlamıştım ancak çooook sevdim, tam benlik:=)

3 yorum:

elif dedi ki...

savasma gudusu erkeklerde mevcut degil sadece, amazonlar da savasarak varliklarini surdurmus ama sonunda seytanlara ( erkeklere ) uymuslar , deliler :P

. dedi ki...

bilerek izlemicem bu filmi..

GunO dedi ki...

@Elif
Amazonlar istisna,biraz da myth aslında. Ancak ben eski savaşçıları düşünerek diilde benim , filmi izlerken hissetiklerimi düşünerek yazdım.:=) "Şeytanlara uymuşlar":=) bişi demiorum bu söze:=)

@Melish
:=)