Mart 05, 2007

Vanilla Sky


Tom Cruise'u pek sevmem. Kıskançlıktan diil. Onun oynadığı her filmi aynı görüyorum. Hangi filmini izlersem izliim sanki hep aynı filmi izliyorum.
Vanilla Sky vizyona girdiğinde. Garip bir çelişki yaşamıştım. Filmin trailerlarını izlediğimde "bir çeşit üçlü aşk filmi" yakıştırması yaptığımı ve beraber gitmeyi teklif eden arkadaşlarımı vaz geçirdiğimi hatırlıyorum. Dün gece Fox Tv de bu filmi izleme fırsatı buldum. Gerçek bir bilim kurgu sever olarak. Filmin konusunu beğendim. Ancak konuyu anlamak için filmi sonuna dek izlemeniz gerekiyor..
Bu post u yazmamda ki sebep vizyonda gitmedim die vizdan azabı değil.
Zihnimizin bize oynadığı oyunlar. Gerçeksi hayaller.

Ben yaşamı bir hayale benzetirim. 'Matrix'ten bu yana bu böyle:=) Buna çoğu zaman yürekten inanırım. Bu sadece kendim için geçerli bişi kesinlikle savunulacak bir yanı yok o yüzden de pek anlatasım yok. Zayıf yaşama sevincimin temelinde belki de bu inanç gizli..

Bilirsiniz, kimi insanlar rüyalarını kontrol edebilir. Hatta geçende bunla ilgili bir kitap bile duydum. Hatta bu yeteneğin adı ingilizce " Lucid Dreaming " imiş. Bu yeteneğe sahip insanlara imreniyorum. Düşünsenize hergece, başrolde kendi senaryonuzu kendi kurgunuzla oynayabiliyorsunuz. Belkide genel bir rüya yorumu oldu bu tanımlama ancak işin özü kontrol sizin elinizde oluyor. İşte yaşamda da böyle bi durum war bence. Farklı bir işleyişi war. Aslında bir rüyada olduğunu sananlar, hırslı olmadıkları sürece; çok şansız ve başarısız olabiliyorlar. Aksine; hayatın tek gerçek olduğuna inanlar; hırslı olmasalar bile nispeten çok daha zevkli ve dolu dolu yaşıyorlar. Mantığı basit ve bilimsel bu sözüm. Demek neymiş " Hayat tek gerçeğinizdir..." Ben bunla kandıramıyorum kendimi. O yüzden bence siz bunu çok düşünmeyin. Wikipedi renkli rüyalar:=) klavuzundan rüyalarınızı cazip kılın daha ii..

Neyse Vanilla Sky ın konusunu sevdim. İşten yorgunum. Bedenim ağırlığı, duygusallığımı bastırır iken yazılarımın, tatsız olduğunu biliyorum:=) Yatıp, Corpse Bride ı bi kez daha izliim. Sonrada Lucid dreamslere daliim:=) Bide Mc Donald's ın yeni reklamını sevdim. "Ateşi, ilk biz Türkler bulsaydık; kesin mangal yapardık.....İlk robotu biz yapsaydık adını; Kanka koyardık":=)
Bide According to jim 'i çok severim. Jim Belushi erkeklerin idolü olmalı :
-D
Tanrım galiba benim sinirlerim bozuldu.. Ancak jim kesinlikle idolüm:=)

2 yorum:

Tugc dedi ki...

Vanilla Sky aslinda "Abre los ojos" (ac gozlerini)filminin holywood versiyonu.Ki bence, Eduardo Noriega kesinlikle Tom Cruise'dan daha basarili. Tom Cruise'un sadece yanaginda bir cizik var ve bu cizikle bunalima girmisken,Cesar'in (Eduardo Noriega) yuzunun bir tarafi bakilmaz durumda. Ben Tom Cruise'un arkadasi rolunde oynayan adami daha cok severim mesela. Penelope Cruz zaten ikisinde de var. Ama ispanyolcasinda daha guzel.
bu arada,calan muzik hos.

. dedi ki...

bu adam katie holmes ile evlendi ya en çok beğendiğim bayanlardan biridir kendisi (: