Mart 12, 2007

Bouzouki

Yaz başında bir Glykeria konserinde öyle güzel bir şarkı dinledim ve etkisinde kaldım ki 2 gün öncesine kadar aklıma geldiği heryerde mırıldandım melodisini ancak kimse bilemedi hangi şarkı olduğunu ancak sonunda buldum. Nikos Papazoglou'undan Baglamadaki imiş:=) Neyse sizede dinletmek isterdim ancak bir videosunu bulamadım. Bu parçada en çok hoşuma giden yunan bağlamasının tınısıdır. Daha önce favori yunan çalgım Buzuki(Bouzouki) idi ve bu calgının değerli bir temsilcisi Buzuki Orhan Osman ile bir başka keman üstadı Turay Dinleyen'in harika bir düetini koyiim buraya bari.:=)



Müzik barıştır. Bu video altında ki bir yorum beni etkiledi.

" I am a Greek-Cypriot living in England.This marriage of Tsitsanis music and the "flight of the bumblebee" was both imaginative and exquisite!Both musicians are EXCELLENT!!! Maybe music could be the medicine to heal our people's wounds.Here's hoping for a better tomorrow CHEERS "

Zorba the Greek



Filmi de izlemenizi isterim. Bu film de unutamadığım bir sahne wardır. Alan Bates, Zeybek oynayan Anthony Quinn den, Bir kez daha dans etmesini isteyince temiz bir dayak yer. Tabi anlayamaz nedenini. Anthony Quinn biraz rahatlayınca ona döner ve " Bir erkek sadece kendi için dans eder!!" der.. Bu izlediğiniz sahne daha sonraları dost olduklarında:=) Müzik mükemmel zaten, buraya gelme nedeni bu videonun. Mikis Teodarakis imzalı unutulmaz Zorba..

3 yorum:

---OPTiO--- dedi ki...

suan pc deki sorunlar yüzünden izleyemiyorum :( ama sonra gelip denicem yine :)

Jale dedi ki...

Iste geldim buradayim. Bundan sonra herzaman yaninizdayim:) Arada benide okuyun...

. dedi ki...

ups