Mart 05, 2007

Ayna

Kendimde en sevdiğim özellik : ikili ilişkilerde, ayna gibi olmamdır. Karşımdaki insan beni seviyor veya değer veriyorsa ona inanılmaz dager veririm. Mesela benden hoşlananı ben severim, Beni sevene ben aşık olurum. Bana saygı duyanı yüceltirim...

Benden nefret eden veya sevmeyenlere karşı anında düşman kesilirim. Kendi karanlıklarında bogulmaları için bazen küçük oyunlar oynar, onlar fark etmeden yanlış adımlar atmaları için onları yönlendiririm. İşte benim aşılmaz mantığım dediğim budur...

Mantığım, kalbime sadıktır. Bazen mantığımı kalbimin sadık koruyucusu olarak görürüm. Hislerim çok güçlüdür. İnsanların yüreğini daha ilk bakışta görebilirim. Yüreklerinde eski aşklarını, hatıralarını, korkularını, acılarını asla aramam. Benim gördüğüm sadece özüdür. İlgilendiğim sadece özüdür.
Çünkü öz, tüm kişiliğinin temelidir. Onunla ilişkimde tek kriterdir.

Beğendiğim birkaç çeşit öz vardır. Beğenmediklerimle muhabbet etmem. Hatta çoğunlukla selam bile vermem. Ancak; sadece öz, arkadaşlık, dostluk veya aşk için asla yeterli değildir.. Çünkü her özü koruyan veya gölgeleyen bir mantık vardır. Bazen öyle sinsice yaklaşır ve örter ki özü, şaşkına dönerim... Düşünsenize mesela inandığınız tanıdığınız insanın yerine sanki birden bambaşka bir insan gelmiş gibi olur.. Hatta ona kim olduğunu hatırlatmak için çaba harcasanızda o kendini inkar edicektir. Tüm cabanız beyhude olucaktır.

İşte bu nedenle ben; genelde o halini ona gösteririm. Ayna kavramı buradan gelir. O bana mükemmel yaklaşır iken. Bende kendini Mükemmel ötesi görür. Bana sanki ben bir aşağılıkmışım gibi yaklaşırsa, sadece kendi halini görür....

İlişkilerde en doğru yol budur demiyorum. Ben bunu dürüstçe buluyorum. En azından yüreğimi yeni acılardan bu şekilde koruyorum...Birgün biri bana gerçekten aşık olur ve inancımı kazanırsa ancak ozaman aynanın ardından çıkarım. Ancak beni aynadan görmek gayet kolay, sadece; benim, göz bebeklerinin ardına baktığım gibi, aynanın ardına bakmak istensin. Ve cırılçıplak karşısında oluveririm..
Bu ayna zihnim de diil ruhumda. Yalandan diil.. Gerekten orada..
İşte bu nedenle, ben, değişkenim.
Ancak tamamen, size göre, değişkenim:=)

1 yorum:

---OPTiO--- dedi ki...

ayna gibi olmak...en güzeli....
bende acayip ayna gibiyim o halde..hic böyle düsünmemistim..ama cok mantikli geldi...asilmaz mantigin güzelmis yani..
bende ya severim ya sevmem...karsimdaki ne kadar yaklasirsa ondan fazla yaklasirim ona...yanii bu kötüler icinde gecerli...bana kötü yaklasana 5 katiyla geri dönerim hatta ki gazabim felakettir...korkuturum :)


dilerim askina sahip cikicak harika birini bulursun...yanii seni aynadan cikartabilicek , mutlu edebilicek , sana sen gibi olabilicek birini bulmani diliyorum cani gönülden...
hersey gönlünce olsun :)
hooppp ben gidiyorum simdi :) cok konustum yine :)