Mart 21, 2007

♂☻◄♥►☺♀

Aşk: Sürüdürebilirliktir. Bir insanın en değer verdiği duygu, düşünce veya işi olumsuz etkenlere rağmen sürdürebilmesidir. Mesela; sevgi, çok narin ve kısa süreli bir duygudur. Her daim sevgi yaşanamaz. Eger bir şeyi veya kimse yi tekrar tekrar sevebiliyorsanız bu aşk olur. İşinizin, inişlerine-çıkışlarına ragmen, size yıllarca zevk vermesi; aşktır. Aşk kendinize olan saygınızın bir kanıtıdır. Çünkü aşk, onur verir. Onur, kendinize duydugunuz gururdur.Aşk; kendinizi, yüce ve değerli hissetmenizi sağlar. Aşkın büyüklüğü, sürdüğü zamana eşittir. Gücü; aşkı koruma adına, katlandığınız zorluklara eşittir. Aşkın bedeli mutlaka vardır, Aşkın neyi sürdüğüne bağlı olarak sizden bellirli talepler beklenir. Birçeşit alışveriş misali aşkınızı yaşamanıza izin verilir. Mesela bir erkek bir kızı seviyor ve ona bir süredir aşık ise. Kız, bunun karşılığında ilgi, dostluk vs isteyebilir bazen karşılığı para olarak dahi ödenir:=) Ancak karşılıksız aşk yoktur.

Karşılıksız bir aşk; kendi onurunuzdan taviz vermek anlamına gelir. Bunun sonucu olarakta, bir gün kendinizde 'değersizlik hissi' oluşur.. Karşılksız bir aşkın tanımı aslında 'Saplantı','Bağımlılık' ve 'Hayranlık' kelimelerinde gizlidir. Bir dönem hissedilen yogun ve gerçek duyguklar aşk olarak yorumlansa da aslında bu aşk değildir.

Sonuç olarak aşk; bir duygu değil. Bir durumdur. Bu durum içerisinde değer verdiğiniz duygulara, ek ve destek yeni hisler elde edilir.

Bunu nie yazdığımı bilmiorum biraz canım sıkkın ve yorgunum. Bir süredir çok gereksiz bir saçmalıkla fazlasıyla meşgul olmaktan dolayı sinirliim. Sebepsiz ve bedelsiz, çok değer vermekten kendime dargınım..
Neyse..

6 yorum:

GunO dedi ki...

number_10
Tutkulu sevgi, odun alevi gibi. Birtek güzel kuru kütük bile bi başta ağır ağır yanar ardından bir anda etrafını ısıtan bir güçlü ateş olur ve desteklenmezse mutlaka yavaş yavaş söner. Kor olur. Ancak korlar bile için yanmaya devam eder bir süre. Sanki bir umut yeni yakıt gelicekmişcesine...

---OPTiO--- dedi ki...

kendine ne olursa olsun dargin olma...yüreginden gecen her ne varsa , bil ki yasamasi gerektigi icin yasamistir yüregin...yani seninle de pek bi alakasi yok aslinda...güzel seyler düsün..yüreginin yaptiklarina gülümse :)

elif dedi ki...

guno okumustum ama oylesine bu postu, bir daha okudum..
soyle ki elestirim olcek.ask onur verir demissin.. sonra da askin gucu aski korumak adina katlandiginiz zorluklardir demissin.. bu katlanilan zorluklar bazen insanin kendisine saygisini azaltabiliyor..
diyeceksin ki o zaman ask karsiliksizdir ama karsiliksiz da olmadigini bilirsin.. toleranslarin azalmistir hatta bitmistir ama gelecege dair umitlerin vardir hala, bu da aslinda eskiden kolayken simdi insana zor gelen seylerin onune cikmasina sebep olur.. aslinda yasimiz kadar suren bir ask yasayinca ancak ask konusunnda ahkam kesebiliriz cunku ancak o zaman gelecege dair umidimizin olacagi kadar gelecegimiz olmayacagini dusunebiliriz..
ask mi sevgiyi surdurulebilir bu da hep tartisilir..
ben bir kova insani olarak ne zaman asik oldum ve ne zaman mantigimi elimle ittim o zaman aci cektim.. aci cektiren birseyin surdurulebilir oldugunu artik kalbim de kabul edemiyor mantigim da .. isteyen istedigine inansin, yasanmadan anlasilmiyor malesef..
karisik ama bunu ancak bir kova anlar :P
anlayan anlamayana anlatsin :P
sanirim bu kadar karisik bir yorumdan sonra bana bu konuda istersen cevap vermezsin

GunO dedi ki...

@Elif
Bravo:=) şimdi en baştan 8. postu okuyp 2oo. sayfada ki şema ile kıyasla:=)Şimdi uykudan yeni uyandım ne kadar ii anlatabilirim bilmiorum. Aşk insana gurur verir aşk aslında çok bencilce birşey..

Şunu söyliim en azından mümkünse bir daha nadiren aşk hakkında konuşmak istiorum ben. Yok son verdim kalbimin işine aklım ermedi gidişine şarkısını çalıyorum bu aralar. Acı da çekmiorum bak üzgünüm Tekel ancak o post a söylediklerimin arkasındayım:=)

Sevgili kova insanı yormayın kendinizi aşıksanız aşıksınızdır diilseniz ya bitmiştir ya da hiç olmamış olabilirsiniz haftanın ilk yarısında eski bir arkadaşınızı görüp çok mutlu olucaksınız , satrünün ay la kesişmesi sonucu:=)

Dedim ya hala uyku sersemiim:=)

elif dedi ki...

yani ciddiye alip eski postlarini bi daha okudum ben de.. neyse haftalik burc yorumunu aldim en azindan

GunO dedi ki...

@Elif
Kusura bakma, sadece 1 saat uyku ile akşamdan moralim bozuk, uyku sersemi saygısızca davranmışım gibi olmuş.

Onur: öz saygı. Aşk onur verir. Aşk sürdürülebilirliktir. sürdürebildiğin sürece değer verdiğin bir şeyi, bu aşktır. ancak sürekli sevgi ile özdeşlendirildiğinden " sevgi sürdürülebilir olduğu sürece aşığızdır" anlamı çıkıyor her yerde. benim vurgulamak istediğim aşkın özellikle, değer verdiğimiz bir şeyi sürdürebilirliğimiz olduğu.. Zevk, haz burada devreye giriyor.

"Tölerans" demişsin. evet, bu kilit bi kelime. aşk, müsammaha gösterebildiğimiz sürece yaşıyormuş gibi genellikle, oysa dikkat etmişsindir "bitti bi daha asla" dendiği halde bir çok aşk yeniden başlayabiliyor. ara verildiği zamanlarda da tekarar başlayabiliyor. Bence. Aşk bitti densede. sevgi sürüyorsa, aşkta bitmemiş oluyor bu durumlarda. Sürdürebilmek oradan...

bi yorum yazmıştım yanlışlıkla silindi bi daha yaziim. Büyüklük ve güç aşkı tanımlamada veya kategorize etmemizde etkili. örnek olarak 5 saat ılık bir havada durmaksızın yürümekle kaybedilen sıvı miktarı, ter. Bir saat bogucu sıcakta yürümekle kaybedilene eşit ancak kim daha çok yoruldu? bu gibi kıyaslamalar yapabilmek için aşk ta ,büyüklük ve güç kavramlarını kullandım. aşkınız onur vermiorsa artık aşık diilsiniz demiorum. çünkü aşkın irdelenmesinde büyüklük ve gücüne aynı anda bakılmalı.Deprem gibi:=)

Tekrar özür dilerim aymazlığım için, ben yapıcı eleştirilmeyi çok severim. paylaştığım düşüncelerim üzerinde tekrar düşünmekte bana zevk verior çünkü idaalı sözlerimi tekrar gözden geçirip fikirlerimde ki bütünlüğü sağlamam gerekiyor. Çünkü mantığım bu aralar allak bulak oldu. Bu yüzden çok teşekkür ederim..:=)