Mart 08, 2007

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Türkiye de 'Sil Baştan' ismi ile sahnelenen 'Eternal sunshine of the spotless mind' orjinal adlı bir Michel Gondry ve Charlie Kaufman filmi izledim. Filmi begendim ancak bu begenimi size yansıtacak duygusallığa şuan sahip değilim.
Sadece; severken, "keşke kalsaydım" dememek için; kolay kolay gitmemek gerektiğini, ezberletiyorum kendime... Bu film çok güzel ögeler ile bezenmiş. Filmin adı da Alexander Pope'un 'Eloisa to Aberald' şiirinden esinlenilmiş. Söz konusu şiir merakımı uyandırdı aslında. Bilgiler NtvMsNbc'den.
“Masum ahlaklı kadınlar nasıl da mutlu! Dünyayı unutmuş ve dünyanın unuttuğu. Pırıl pırıl
zihnin sonsuz günışığı! Tüm kullar kabullendi ve hepsi boyun eğmek istiyor.”
Filmin adı şiirde ki bu mısradan bir alıntı. Buraya kadar anlattığım, film hakkında sıradan bir yorum. Yazarken okuduğum birçok blogger benzer yorumu yapmış. Bu da gösteriyor ki film mesajını rahatlıkla verebilmiş. Hatta bu anlatım kültünü deteklemek adına beğendiğim bir sahne resmi yerine genelde kullanılan resmi koyuyorum.

Ben daha çok "
Masum ahlaklı kadınlar nasıl da mutlu! Dünyayı unutmuş ve dünyanın unuttuğu" bölümünden etkilendim.

Eloisa to Abelard
....
15. mısra
Far other dreams my erring soul employ,
Far other raptures, of unholy joy:
When at the close of each sad, sorrowing day,
Fancy restores what vengeance snatch'd away,
Then conscience sleeps, and leaving nature free,
All my loose soul unbounded springs to thee.
Oh curs'd, dear horrors of all-conscious night!
How glowing guilt exalts the keen delight!
Provoking Daemons all restraint remove,
And stir within me every source of love...
....
PM for me: Neden; bizim kültürümüzde, kadınları istismar edene dek aşk için sadece erkekler savaşmalı? Ya ben istismar edicek biri yerine aşkıma ortak arıyorsam? Yine de bu savaşta yalnız mı kalıcam? Kültürümüzün kadını bir ödül olarak göstermesi nedeni ile haylaz olan kadınları
sev mi yor um!!!

1 yorum:

Tugc dedi ki...

siirin gercegi daha guzel. turkcesi hic uyumlu degil.
"How happy is the blameless Vestal's lot!
The world forgetting, by the world forgot;
Eternal sunshine of the spotless mind!
Each pray'r accepted, and each wish resign'd...
-Alexander Pope"

filmde dikkat ettin mi bilmiyorum ama, kiz meet me in montauk diyor. ve orada bulusuyorlar.