Mayıs 03, 2007

Yaşam Hakkı

Zengin bir aileden gelmiyorum. Durumumuz 'çok şükür' statüsünde. Kendimi bildim bileli, en azından babamdan daha zengin ve daha fazla imkan sahibi olmayı dilemişimdir. Yıllarca bu amaç doğrultusunda çeşitli şans oyunlarıda oynamışımdır.... Ben heralde biraz farklı bir insanım demek isterdim. Ancak ne yazık ki Türkiye'de, her hafta ortalama 26 milyon sayısal loto kuponu oynanıyor.
Sayısal loto da 13,983,816 olasılık war. İnanmayan hesaplasın
C(n,p) = n! / ((n-p)!*p!) =)

Peki bu şans oyunları neden bu kadar ilgi görüyor die hiç düşündümüz mü??
"Çıkmaz demeyin şansınızı deneyin millipiyango.." die bi şarkı takılıyor dilime.
Bide bir hocadan derleme " Ya çıkarsa..."

Fazlası ile umutlanıpta çıkmayınca ne oluyor sizce??? Yeniden umutlanıyorsun..
Tv de magazin programları neden hortladı sizce?? Biz dedikoducu bir milletmiyiz?
Yeniden umutlanabilmek için gerekli gazı Tv den alıyoruz... Umutla beraber neler alıyoruz sizce???

Aile Araştırma Kurumu'nun, 2006 yazında yaptığı araştırmayı hatırlıyormusunuz...
Hani kadınların %95 i evleneceği erkeğin maddi durumuna bakıyordu, ilk olarak ve biz abdal erkekler hala %90.1 bir oranla aşk arıyoruz:=) Bu araştırmayı çok umursamadık dimi?? Bilinen şeyler bunlar.. Biz nasıl bu hale geldik sizce??? Neden maddiyat aşkın önüne geçebildi??? Para ile olduktan sonra 3-5 dak eş olabilicek çok kadın çalışan war....

Hırsızlık neden hergün daha fazla artıyor sizce??? Ankara Ticaret Odası'nın yaptığı araştırmaya göre; 2006 yılında şahsa ve mala karşı işlenen suç sayısı, bir önce ki yıla göre %64 artmış durumda... Aynı araştırmaya göre ; 2005 te, her 64 saniyede bir suç işlenir iken . 2006 da her 39 sn de bir suç işlenmeye başladı... Sizce, nasıl bu hale geldik??? Ayşe Serap Bostancıoğlu'nu tanıyanınız war mı?? "İstanbul yaşanılmaz ve güvensiz bir kent haline geldi" neden dedi biliyormusunuz?? Umurunuzda mı? Ya tecavüzler?? Düşündünüz mü??
Polis yetersiz kalıyorsa , sizce polise kim destek olucak???

Hangimiz, dürüstçe yaşayıp ta Yeter demiyoruz artık??? Birşeylere ve her yanlış şeye yeter diyoruz...

İşte sivil devrim böyle başladı....
Yeter diyen yüreklerde, zihinlerde, gözlerde başladı... Yeterciler o kadar çok ki. Belki gece dükkanına hırsız giren bakalınız onlardan, Belki kendi kızının güvenliğinden endişe eden bir baba yetercilerden. Belki yıllardır aynı siyasi çıkmazlara saplandığımız için siyasete tepkili olan kardeşiniz onlardan. Belki de siz yeter diyorsunuz... Koyun olmaya, güdülmeye yeter... Korkmaya yeter... Susmaya yeter.... Siyasi hareketlere yeter... Anarşistlere yeter...

Kendi aklınız warsa, neden başkasının aklına uyuyorsunuz???


Edit 10:29pm: 'Sivil Devrim' hakkında küçük bir araştırma yaptım Google da. Karşıma çıkan en ilginç olay; DTP
Kars İl Başkanı Mahmut Alınak'ın açıklaması oldu.."Kabul edilen sivil itaatsizlik, düzenin kapısına kilit vuracak, düzeni teslim alacak...." "çocuklarımızı; doğan çocuklarımızı nüfusa kaydetmezseniz....", "Yargıya gitmiyorum, okula göndermiyorum, nüfusa gitmiyorum, tapuya gitmiyorum..."

Alınak 'Ayrımcı-Kürt Sivil Devrim' ütopyası kurmuş. Ben kendisine bi anlamda katılıyorum. Madem ki ayrılıkçılık yapıcak 'bazı kesimler': nüfüs ta adı olmasın. Hiçbir sosyal güvenlikten ve haktan faydalanmasınlar. Okula gitmesinler. Mezar taşları olmasın.. Tek sorun bunu yaparken masum çocuklara diil... Ayrılıkçılığı seçen, sayın Alınak gibilerine uygulansın bu kanun. Ewt Doğu ilerrinin kalkınmasında geç kaldı biraz Türkiye ançak hızla ve sağlam yatırımlarla bu ayıbını biran önce kapatmaya çalışıyor. Siz GAP'a rağmen kendinizi 2. 3. sınıf vatandaş gibi gösterip, bir yerlerden destek alıyor, bu nedenle de ayrılıkçılığı seçiyorsanız benim gözümde vatan hainisiniz... Herhangi bir vatan haininin de Türkye nin ekmeğini yemesini istemem ben.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Doğru yazdıklarında doğruluk payı var ama millete çıkıyor da bana neden çıkmasın mantığı ile oynuyoruz zaman zaman, başkasının aklını da kullanıyoruz zaman zaman allahtan hırsızlık yok.henüz!!hiihihiiii..:=))))))

GunO dedi ki...

@D-Chic
:=) Jim Carey in bi filmi war"Aman Tanrım". Bi süreliğine Tanrı oluyo. İnsanların dualarını duymaktan sıkılınca. Tüm diliyenlerin, dileklerini kabul edio. Tüm şehir lotodan para kazanıyo felan...

O filmde güzel bişi wardı. Bazılarının amacı kazanmak diil..
Umutlanmak
Bazen umut olmasa yaşam çok çekilmez olurdu die düşünüyorum...