Mayıs 18, 2007

Travian



Çok hoş bi oyuna davet edildim bugün:=) Browser oyunu. Ogame benzeri bir oyun... Travian

www.travian.com.tr

Bir zamanlar Burcu adında kız arkadaşımla Ogame oynardık.. Tanrım ne lanet bir oyundu... Bir çeşit browser oyunu. Uzay strateji ve simülasyonu. Oyuna göre koooskoca bir evrende, herhangi bir güneş sisteminde size bir gezegen veriliyor. Bu gezegende madenleri geliştirip, bu madenlerden gelen hammaddelerle üstler ve gemiler yapıyorduk. Filo kurup ticaret ve savaş yapıyorduk. Biz, Burcu ile bir ittifak kurduk ve yakın arkadaş çevremizden oyuncuları ve kendi hesaplarımızı bu ittifaka aldık. 4 ortak hesabımız wardı. Oyuna bir girdimmi 4 hesabı da kontrol etmek zorunda kalıyordum... Mesela bir bina yapıcaksınız veya herhangi bir gemi. belirli bir zaman geçmesi gerekiyor mesela 1 Komuta gemisi; 15 dakkida oluyor... Bir metal madeni seviyesine göre 2 dakki ile 10 saat arasında yapılabiliyor.

Hammadeler çok değerli çünkü her ne yapıcaksanız bu hammadelerle yapıyorsunuz bunun için savaşlar yapıp bir başkasının hammadelerini çalıyorsunuz.

24 saat oynadığımız bir oyundu. Burcu ile sürekli iletişim halindeydim aynı evde yaşayamıyor olsakta, birbirimizin boş zamanlarından haberdardık. Mesela ben gece 3 ten sonra hesapları devralıp sabah, O saat 8 de ofise gidene dek her 15 dakika da bir oyunu kontrol ediordum o ofise geldiğinde ben okula gidiyor aynı rutini ona devrediyordum. Bunu yapmazsanız biri gelip size saldırır ve çok değerli hammadeler gidebilir...

Gemiler yapıp kendimizi savunuyorduk ancak bizden güclü biri bize saldırırsa tüm gemilerimizide yok edebiliyordu. Bu nedenle gemilerimizi hep hava da tutuyorduk hammadeleride bu gemilerde sürekli taşıyorduk..

Tanrım kaçkez bu oyundan nefret edip brakmak istedim acaba ancak Burcu bu oyuna aşık olmuştu. Hayatımız oyundan uzak kaldığımız o 15 dakikalardan ibaretti:=) Bana geldiğinde önce küçük bir selam ardından pc de oyunu kontrol ediyordu. Telefon görüşmelerimizde dahi oyun baş köşeye oturuyordu. Mesela
"Aşkım ben 20 dak sonra geliorum hesabıma bakarmısın. Kitiara'da ki gemiler 10 dak 22 sn sonra NexeN'e inicek, oradan hammadeleri alıp, Nex'e yollarmısın, maden seviyesini 22 ye çıkarıcam.. Gelirken bişiler alıyım mı? Ne yeriz bu akşam?" :=)
veya
-Günaydın hayatım, yeni uyandım hayırdır??
-Aşkım senin Guno ya saldırı war!!!
-Nasıl? Kim saldırıyo? Ne zaman saldırıyo?
-... die bi adam. 10 dak kalmış gemilerin gelmesine. Napiim?
- Benim orada kaç gemi war?
- 20 Komuta gemisi, 10 da Nakliye gemisi.. Ancak tüm hammadeyi kaldıramıyorum. Napiim?
- Sen gemileri kaldır geri kalan hammadeyide gemi bas. Bende yüzümü yıkayıp bilgisayara geçicem. Msn den konuşuruz.
-Tamam bi tanem. Kusura bakma...
- Yok be canım saol. birazdan nete geliorum görüşürüz hayatım...
-oki Bye.

Oyunda biraz hile de yapıyorduk bu yüzden 4 hesabımız wardı:=) ancak kontrol etmesi çok güçtü. Ne siyasetler ne stratejiler kuruyordum aklınız almaz:=) yaklaşık 7-8 ay oynadık çokta güçlendik ancak bi ara ben oyundan uzak kalınca bi hesabımı da durdurunca,1 ay kadar İstanbuldan da uzak kalınca, saldırılardançok hasarlar aldık . Burcu Frp manyağıydı yüzlerce Frp tarzı kitap okuyordu ancak oyun oynamayı hiç sevmiyordu. Bu oyuna nasıl bu kadar çok ilgi gösterdi hiç anlayamadım:=)
Frp : Fantasy Role Playing... Kitiara en çok hayran olduğu kahramandı. Ancak asla Frp oynamazdı..oyun oynamazdı ancak bu Ogame ile kendinden geçiyordu.. Tanrım bu ogame mutlaka ömrümden ömür çaldı. gerçi sevgilinle oynamak çok hoştu ama yinede lanet bişidi:=) Sırf Burcu'nun hatrına sabrediyordum. Ayrıldık ve ikimizde o oyunu braktık...:=) Çünkü sadece birlikte oynamak güzeldi, oyun diil.

Şimdi bu Travian oyunu ogame benzeri başlamadan önce bu tecrübelerimi bi düşünün istedim:=) Bu arada ben 8. serverda GunO köyündeyim:=)

Ogame için link vermiorum o lanet oyuna bulaşmayın bu Travian da Ogameye benzer baştan uyariim:=)

3 yorum:

tılsım dedi ki...

Ehehe bu oyun salgın olmuş :D. Herkes burada :D bloggerlar köy kuruyor :D

Serra dedi ki...

guya hevesLendirmemeye caLi$mi$sin ama oLe detayLi annatmi$sin ki canim cektiiiiii :D

~Serra

p.S. buLa$mamaya caLi$icam 2sine de, sonra pc ba$indan hiic kaLkamam biLiorum..

GunO dedi ki...

@Tılsım
hehheu ewt.. Kuzenim taaa İzmir'lerden önerdi.. Ben bu post u yazdıktan 2-3 saat sonra bi gördüm ki Eysean da buna benzer bi post yazmış, bu oyunla ilgili:=) Ben eysean'ın yanında baya bi çömezim tabi. Onun sarayları, ahırları felan war:=)

@Serra
Aslında hoş bi oyun... Ancak çıldırtan bi oyun bağımlılık yapan bi tarz bu:=) Ben server 8 de ve 3 te hesaplar açtım Kuzenime güveniorum. Onun korumasında belkim köyden, organize sanayi sitesi felan kurarım die girdim:=)