Ocak 08, 2009

Felsefe

Uzun süredir(Askere gittiğimden beri), interneti anlamlı ve faydalı kullanamadığımdan yakınıyordum. Bence anlamlı ve faydalı bir kullanım " Çok şükür internettim war" dedirten, bilgiye ve değişik imkanlara fiber optik kablo hızında ulaşabildiğimiz anlardır.

Felsefi bilgimi yinelediğim bugünde keşfettim ki aslen ben farkında dahi olmadan bazı felsefi akımların etkisindeyim. Hani şu zürihin etkisinde merkürün gölgesinde başak burcunun 10. evinde ayın güdümünde olmak gibi bir şey. Zamana, mekana ve psikolojik durumuma bağlı olarak değişen farklı felsefi akımlar tüm kişiliğimi etkiliyor. Soru şu : Hangimizi etkilemiyor ki??

Genellikle Akılcıyım(Rasyonalizm). Özgüvenimin tavan yaptığı ve insanlara fikren veya cebren yardım etmek istediğim zamanlarda, Sokrattan günümüze ulaşan bu akılcı felsefe tüm kişiliğimi kapsıyor. Eğer biraz öğretme isteğim warsa Platonculuk(Platonizm) önemli bir yardımcım. Bilmediğim herhangi bir konu önüme geldiğinde katı bir Kuşkucuyum(Septimizm). Bilmediğim bir konuda karar vermem gerektiğinde Sezgici(İntüisyonizm). Dini konularda kimi zaman Stoacı kim zaman Kaderci(Fatalizm) ancak genellikle Sufizmin etkisindeyim. Gelecekle veya siyasetle ilgili konularda İdealist, Romantik, Yapısalcı, Sosyalist, Ulusalcı, Liberal vb. İnsanı ilgilendiren neredeyse her konuda Hümanist. Rakı masasında Hazcı(Hedonist). Moralim bozuk ve yalnız olduğum zamanlarda tam bir Kötümser(Nihilizm) oluyorum.

Hayatım felsefe =)
Kimin değil ki?

1 yorum:

Jones dedi ki...

Ortaya karışık :)