Temmuz 15, 2006

Yaşasın Cumartesi Tatil i....

Okul yıllarımdan kalsa gerek haftasonuna bayılıyorum da burada olunca bi garip cmtesileri. Ögle sıcağına sadece ağustos böcüklerinin cırıltısı karışıyor hayvanlar bile uyuyor sanki. Derin bir sessizlik hakim aslın bu böcükler yırtınsada sanki herkez akşam kop kop olucak da standby modunda. Bense keşiflerdeyim burada sanki discovery de program yapıyorum. Bi an yüzüm gülüyor bi an durup düşünüyorum. Bagavat-Gita okumuştum zamanın da o kitabın bi yerinde bi hikaye wardı anlatiim biraz. Bagavat-Gita Tanrının şarkısı demekmiş ve hindu dininin özü olan Mahabharatadan bir bölümmüş. Zamanın birin de bir kıral bir alimine bu bu bölümü okuyup anlaması ve anlayacakları dilden onlara anlatması için görev vermiş. Alim bir sene okuyup kralın karşısına çıkmış ancak kralının işi başından aşkın olduğu için, git daha ii oku seney gel denmiş. Bir sene sonra aynı adamcağız aynı maksatla saraya geldiğin de, kraliçe hasta kocası rahatsız edilmesin die yine sen git seneye gel deip salık vermiş adamı bu olaydan 2 3 sene sonra kralın anklına Bagavat-Gita gelir ve görev verdiği adamı arar. gelen haber ilginçtir çünkü alim kendini dagda bir mağaraya kapamış ve kimseyle görüşmez olmuştur kralının çağrısına dahi ehemmiyet vermez. Kral mahiyetini toplayıp adamın yanına çıkar ve sorar"ey alim ne buldun da bizimle paylaşmak istemezsin" der. Alim de nasıl 2 kez bulduklarını anlatmak için geldiğini ancak nasıl geri çevrildiğini anlatır ve her geri çevrilişte tekrar bu kitabı okumuş ve yni şeyler keşfedip tekrar gelip anlatmak istemiş ancak sonra farketmiş ki ne kadar çok okursa o kadar çok şey keşfediyor o yüzden bu magara çekilip sadece bu kitabı okur olmuş.

Böyle bişiydi hikaye. Bende fark ettim ki zevk aldığımız hoşlandığımız birşeyle tekrar meşgul olmak okumak dinlemek vs bize yeni keşifler sunuyor ve bizi daha da fazla kendine bağlıyor. Kaçmaya çalışsakta bizi tatlı tatlı kendine çağırıyor. Ondan kurtulmanın tek yolu ilk hoşumuza gittiği halini yitirmesi çünkü bu düzen hep o ilk görüşteki aşk ın üzerine kuruluyor. Kız arkadaşlarımla bu olay çok başıma gelmiştir . Aldatmak istemeyip te aldatıcak olanlar bu şekilde beni soğutmayı denemişlerdir ve anlamamı sağlamışlardır. Onların bu ii nietine minnettar oldum sonraları.

Garip aynı döngüyü tekrar yaşar gibiyim. herşeyin farkındayım ancak kendimi alı koyamıyorum bu -ilk görüşte aşk, keşiflerle meşk- düzeneğinden.

Heh Tanrım sonumu hayırlı eyle...

Hiç yorum yok: