Nisan 15, 2009

Mimar Sinan

Koca Mîmâr Sinân Ağa'nın bugün doğum günü.
15 nisan 1489 Kayseri doğumlu. Büyük usta-üstat. Hayranı olduğum tek mimar-mühendis.
Hakkında uzun uzadıya kes yapıştır bilgiler sergilemek istemiyorum. Dileyen Vikipedi'den araştırabilir.
Sadece şu vikipedi kaynaklı bilgiyi paylaşmak isterim.
"
Mimar Sinan 92 camii, 52 mescit, 57 medrese, 7 darül-kurra, 22 türbe, 17 imaret, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 de hamam olmak üzere 375 eser vermiştir."

Çok yaşa Sinan Ağa

2 yorum:

Adsız dedi ki...

edirneli biri olarak Selimiye'ye her gidişimde hayran kalıyorum o sessizliğe,o ahenge..

GunO dedi ki...

@ZoitsaEdirnede 2 sene kalmış biri olarak seni çok ii anlıyorum=) Ama hani şu "Nerden baksan sadece 2 minare gözüküyor" şehir efsanesini doğrulayamadım. =)

Selimiye'nin resmini koyucaktım diğer eserlerine haksızlık olur die vaz geçtim. Aslında başka konularda postlar yazıcaktım ancak bunun kadar anlamlı olmıcaktı die bu postu yazdım.