Ekim 02, 2007

Gurur

Gurur nedir??
Bence gurur: insan mantiginin duygularina ustun gelebilmesidir...
TDK da ki anlami : Kendini beğenme, büyüklenme, benlik, kibir: Övünme.
Duygularin en yogun hali ofke ve ask ta ortaya cikar aslinda bu ikisi bir dogrunun birbirinden uzak iki ucudur..Ofke aninda gurur bi nevi sarttir. ancak ask ta ki gururu anladigimi pek sanmiyorum.. Neden bir insan duygularinin en yuce oldu bir anda onlari sindirmek icin kendine eziyet etsin ki??

Ben; asla. askta, gurur yapmamanin; onurunu yasiyorum..
TDK ya gore , onur : İnsanın kendine karşı duyduğu saygı, şeref, öz saygı, haysiyet, izzetinefis.

Ancak bunun da bir huddu vardir. Eger bir insan; benim gururumu hice sayip, askimi yasamak icin, ezildigimi gorup, kendi ile gurur duyuyorsa, iste o insan; asla ashki hak etmiyor demektir...

Iste bu hallerde serefli olmak gerekir.. Seref ise bi baska postun konusu:)

p.s kendimden : su aralar kalbimde aklimda biraz karisik, seviyorum ama larim war.. Soz konusu kisi hak ediyor sevgiyi ama kaderimizin bir olabilecegine inancim azalmis gibi... Ama larim biraz Hakkanii yani:)

neyse

Hiç yorum yok: